stoppen met roken

Januari AANBIEDING ROKEN

STOPPEN MET ROKEN

We weten het: stoppen met roken is moeilijk. Maar het is makkelijker als je jezelf van tevoren voorbereidt. Als je het gevoel hebt dat je klaar bent om te stoppen, begin dan met de volgende stappen:

1. Plan een stopdatum met HYPNOSE in januari

Kies een datum binnen de komende twee weken waarop je van plan bent om te stoppen met roken. Dit geeft je genoeg tijd om alles te voor te bereiden. Denk hier echt goed over na. Vermijd dagen waarvan je druk bezig, gestrest bent of waarop je verleiding om te roken slecht kunt weerstaan (bijvoorbeeld een avondje uit met vrienden, de beste dag om te stoppen is meestal na het weekend).

2. Vertel familie en vrienden dat je van plan bent om te stoppen

Stoppen met roken is makkelijker met HYPNOSE. Laat mensen weten dat je van plan bent om te stoppen.

• Vertel familie en vrienden je redenen om te stoppen.

• Vraag je vrienden en familie om te informeren hoe het gaat.

• Ken je een familielid of vriend die ook rookt? Vraag hem of haar dan om samen te stoppen.

• Heb je medicijnen? Vertel de arts of apotheker dat je wilt stoppen. Het kan nodig zijn om jouw doktersrecepten te veranderen nadat je bent gestopt.

3. Als je stopt zonder hypnose heb je GEEN     *Onprettig gevoel

De eerste paar weken na het stoppen zitten heel veel mensen niet lekker in hun vel als ze gewoon stoppen met roken. Mensen hunkeren dan vaak naar een sigaret. Dit komt door de afkickverschijnselen van het roken. Afkickverschijnselen vinden plaats wanneer je lichaam begint te wennen aan de afwezigheid van nicotine uit sigaretten. Nicotine is de chemische stof die in sigaretten zit en ervoor zorgt dat je wilt blijven roken. Mensen die afkickverschijnselen vertonen, hebben vaak last van:

• Licht depressief gevoel

• Niet helder kunnen denken

• Niet kunnen slapen

• Chagrijnig, gefrustreerd of boos

• Angst, nervositeit, rusteloosheid

Je voelt je mogelijk geneigd om deze symptomen te verlichten met een sigaret. Vergeet niet dat deze gevoelens wel tijdelijk zijn, ongeacht hoe overweldigend ze op dat misschien wel zijn. Aanleidingen om te roken. Aanleiding om te roken zijn specifieke personen, plaatsen, of activiteiten die je het gevoel geven dat je moet roken. Het is belangrijk om te weten dat je kunt leren om te gaan met deze aanleidingen. Verlangen, Vaak krijg je korte maar intense verlangens om te roken. Ze duren meestal maar een paar minuten. Plan vooruit en kom met een lijstje van kortdurende activiteiten die je kunt doen als je een verlangen krijgt.

Dit heb je allemaal niet met HYPNOSE

4. Verwijder wel sigaretten en andere tabaksproducten uit je huis, auto en van je werkplek

Door het weghalen van voorwerpen en spullen die je herinneren aan het roken bereid je jezelf beter voor op het stoppen. Probeer deze tips:

• Gooi al je sigaretten en lucifers weg. Geef of gooi al je aanstekers en asbakken weg. Vergeet niet de asbak en aansteker in je auto.

• Gooi alle pakjes sigaretten weg. Houd er niet eentje achter de hand voor het geval dat. Slechts één pakje maakt het gemakkelijker om weer te beginnen.

• Verwijder de geur van sigaretten uit je leven. Maak alles schoon en zorg voor een frisse geur in de auto, thuis en op het werk. Reinig je gordijnen en kleding. Reinig je auto. Je zult minder geneigd zijn om te roken als je geen rook ruikt.

• Laat je tandarts je gebit reinigen en van vlekken ontdoen. Je tanden zullen er geweldig uitzien. En wanneer je permanent stopt met roken, zullen ze er altijd zo uit blijven zien.

Gebruik geen andere tabaksartikelen

Wil je andere tabak houdende producten gebruiken in plaats van sigaretten? Stop even en denk na. Alle tabaksproducten bevatten schadelijke chemicaliën en giftige stoffen. Ondanks hun naam, bijvoorbeeld ‘light’, zijn sigaretten met weinig teer net zo slecht als gewone sigaretten. Rookloze tabak, pijpen, sigaren, waterpijpen, kruidnagelsigaretten en kruidensigaretten zijn eveneens schadelijk voor gezondheid. Het maakt niet uit hoe ze worden aangeprezen in advertenties, alle tabaksproducten zijn gevaarlijk.

Stoppen met roken met HYPNOSE, je loopt de deur uit en je bent gestopt de een heeft helemaal geen gevoel dat hij moet roken en de ander heeft de eerste week nog een gedachten om te roken in HYPNOSE wordt je geleerd wat je hiermee doet.

 

“Werkt dit dan ook altijd?”

Dit is een veel gestelde vraag. En terecht. Onderzoeken hebben uitgewezen dat mijn methodiek samen met motivatie en overtuiging zeer goede resultaten biedt, wélk issue dat het ook betreft. Zoals eerder vermeld: we kunnen meer dan we zelf denken. Ik beleef dit dagelijks en heb er al duizenden mensen mee mogen helpen! Omdat iedereen anders is, heb ik uiteraard ook oog voor nazorg. Want natuurlijk werkt het niet altijd bij iedereen na 1 sessie (als de klant dit denkt), dat zou te mooi zijn immers. Toch is dit meestal wel het geval. En zou dat niet zo zijn, dan ga ik uiteraard voor het resultaat met iets meer werk en verdieping, je kunt dan kiezen voor een tweede of derde sessie*

Sluit je aan bij de duizenden die reeds succesvol voorgingen

 

!

Stoppen met roken

STOPPEN MET ROKEN
roken-aversie-tegen

Stoppen met Roken inclusief gewichtscontrole

in 2 sessie van het roken af zijn en niet aankomen

Stoppen met Roken (direct en zonder afkickverschijnselen)

Oorzaken van rookverslaving: Nicotine is de snelst verslavende drug ter wereld. Nicotine activeert het beloningssysteem van de hersenen en blokkeert tegelijkertijd het systeem dat de beloning moet afremmen. Het roken van enkele sigaretten binnen enkele weken zorgt er al voor dat de hersenen een (licht) signaal afgeven, dat bij rokers die al wat langer roken als 'trek in een sigaret' wordt ervaren.[5] Het menselijk verstand kan in vele gevallen vergif van voedsel onderscheiden. Toch beginnen vele mensen nog met roken, ondanks dat men er soms duizelig en misselijk van wordt, of andere onaangename symptomen ervaart. Dat stadium is bepalend of iemand wel of geen roker wordt. De beginnende roker ziet rokers die lijken te genieten van een sigaret. Men vindt de sigaret vies, maar sluit de geest toch af voor de vieze smaak en stank en onaangename symptomen, omdat men denkt te moeten leren roken. Het waarschuwingsmechanisme wordt genegeerd, de beginnende roker rookt in verhouding nog weinig en denkt makkelijk te kunnen stoppen. De beginnende roker beseft vaak niet dat deze al verslaafd is en dat de kans groot is dat deze verslaving zich langzaam gaat uitbreiden tot dagelijks en veelvuldig roken. [6]

Van verslaving is sprake wanneer iemand grote moeite heeft het gebruik van een bepaald middel te staken, ook al is hij of zij ervan overtuigd dat dit gebruik overwegend nadelige gevolgen heeft: het verlangen naar het 'goede gevoel' heeft de overhand.

Bij rookverslaving is vooral nicotine de verslavende stof. Nicotine heeft effecten op de hersenen, het neuro-endocriene systeem, het hart-vaatstelsel, het maag-darmkanaal en op de skeletspieren. Het zorgt onder meer voor adrenerge stimulatie, wat resulteert in een hogere hartslag en een hogere bloeddruk. Verder heeft nicotine een belangrijk effect op de hersenen. Het stimuleert specifieke acetylcholinereceptoren. Daarnaast leidt nicotine tot dopamine-afgifte in de hersenen, wat resulteert in een gevoel van gerief en bij afname van de dopamine-expressie tot behoefte aan nicotine, hoewel dit bij roken slechts gering is. De dopamine-afgifte speelt daarmee een kleine rol in de verslavende werking van nicotine en overigens ook in de verslaving aan veel andere stoffen. Zestig milligram nicotine, dat wil zeggen ongeveer de hoeveelheid die aanwezig is in drie pakjes sigaretten of een halve sigaar, kan voor een volwassen mens een dodelijke hoeveelheid zijn[7]. Niet de complete hoeveelheid zal echter ook daadwerkelijk in het lichaam van de roker terechtkomen, een deel ervan komt in de lucht terecht en kan daardoor tevens door anderen worden ingeademd, hetgeen ook wel passief roken wordt genoemd. Alleen het stoppen met nicotine is vaak niet voldoende. De opgebouwde geestelijke verslaving, die de behoefte aan nicotine koppelt aan een (positieve) ervaring, bijvoorbeeld "het is lekker bij de koffie", of "het helpt me te ontspannen", is een grote factor in het al dan niet slagen van een 'poging' te stoppen met roken. Indien men inziet dat de momenten dat roken lekker lijkt, puur de behoefte aan nicotine is, is het al een stuk minder moeilijk. Men kan nog maanden treuren over het feit dat men niet meer rookt en het stoppen met roken als zeer moeilijk beschouwen of men kan blij zijn eraf te zijn en er na enkele weken al geen behoefte meer aan hebben